2017/05/26 Agrocentrum - strona główna Mapa strony Agrocentrum kontakt e-mail

rzetelna firma

Wino, kobiety i śpiew… Budapeszt 2017

Strona główna » Aktualności » Wino, kobiety i śpiew… Budapeszt 2017

Wino, kobiety i śpiew to hasło przewodnie kolejnego wyjazdu klientek firmy Grupa Agrocentrum. Tym razem odwiedziliśmy Węgry – kraj słynący z tradycji winiarskich. W poniedziałek 24 kwietnia wyruszyliśmy w podróż, po drodze odwiedzając Zakopane, które przywitało nas pięknym widokiem ośnieżonych gór i ulic. Wieczór spędziliśmy w uroczej knajpce, przy dźwiękach góralskiej kapeli i grzańcu.

Następny dzień to przejazd przez Słowację i północne Węgry. Obiad zjedliśmy w uroczej winiarni w mieście Eger, położonym w Dolinie Pięknej Pani. Istnieje kilka teorii tłumaczących, skąd wzięła się ta nazwa. Klasyczna mówi, że w ten sposób upamiętniono niegdysiejszą właścicielkę doliny (jej pomniczek stoi zresztą na początku winnego szlaku). Złośliwa twierdzi, że po kilku godzinach spędzonych w tutejszych piwniczkach, każda kobieta wydaje się piękna. Ostatnia, realistyczna dowodzi, że po prostu każda winiarnia wynajmowała do naganiania gości wyjątkowo atrakcyjne – jak byśmy to dziś powiedzieli – hostessy.  Podczas obiadu mogliśmy degustować różne rodzaje win serwowane w bardzo widowiskowy sposób.

Kolejny dzień to wyjazd do religijnej stolicy Węgier Esztergom, gdzie zwiedziliśmy bazylikę św. Wojciecha, której 100 – metrowa kopuła góruje nad całym miastem. Część z nas, zdecydowała się wejść na kopułę, skąd mogła podziwiać widok, zapierający dech w piersiach.

Następny przystanek to urokliwe miasteczko Szentendre. Tutaj mieliśmy okazję zwiedzić muzeum marcepana i podziwiać piękne rzeźby ze słodkiego przysmaku. Oprócz tego, była to dobra okazja do kupienia słynnych wyrobów węgierskich, czyli win Tokaji i Egri Bikaver oraz produktów z papryczki chilli. Późnym popołudniem zawitaliśmy do knajpki na obrzeżach Budapesztu, gdzie znów mogliśmy smakować lokalne wino przy dźwiękach muzyki na żywo.

Jednak największą atrakcją tego dnia był wieczorny rejs Dunajem. Budapeszt to miasto, którego pięknie oświetlone zabytki i mosty robią niesamowite wrażenie, podczas takiego rejsu.

Czwarty dzień spędziliśmy w Budapeszcie podziwiając mnóstwo zabytków m.in. Parlament należący do największych budynków na świecie, Wzgórze zamkowe, Baszty rybackie…

Popołudnie część z nas spędziła, relaksując się w słynnych łaźniach termalnych.

A wieczór… wieczór to biesiada w tradycyjnej karczmie węgierskiej – csardzie, podczas której mogliśmy podziwiać tańce ludowe, sączyć wino i śpiewać, śpiewać, śpiewać…

Podczas pobytu na Węgrzech dopisywał nam nie tylko dobry nastrój, ale również pogoda. Przyjemne 20 stopni Celsjusza, brak deszczu…

To wszystko sprawiło, że czas szybko minął i piątego dnia musieliśmy wyruszyć w podróż powrotną.

Danka Twarowska

Grupa AGROCENTRUM

Zapraszam do obejrzenia galerii.

Zobacz również

Aktywne żywe drożdże w żywieniu bydła

Żywienie krów wysokowydajnych wymusza na hodowcach stosowanie coraz to bardziej zaawansowanych technologicznie dodatków żywieniowych, które z jednej strony mają sprostać wymaganiom produkcyjnym, dadzą satysfakcję hodowcy w postaci wyniku ekonomicznego, z drugiej utrzymają zdrowotność stada na optymalnym poziomie.   Od kilku lat zauważa się „modę” na używanie w dawkach pokarmowych dodatków probiotycznych w postaci żywych aktywnych drożdży. Dodatki takie mają usprawnić metabolizm żwacza, co

Spotkanie  na Stradunach współorganizowane przez Naszego dystrybutora

Spotkanie na Stradunach współorganizowane przez Naszego dystrybutora

W dniu 16 lutego 2013 na Naszej firmowej fermie w Stradunach odbyło się spotkanie współorganizowane przez Naszego dystrybutora Truszkowskiego Michała ze Stawisk. Głownie omawialiśmy kwestie dostosowania budynków, ich kosztów i komfortu zwierząt. Wszyscy doceniali bezkompromisowość dobrych rozwiązań zastosowanych na tej fermie. Prezes Zarządu Agrocentrum Pan Stanisław Pietruszyński zapraszał wszystkich którzy chcą podpatrzeć zastosowane rozwiązania do odwiedzania Naszych obiektów.

Audyt certyfikacyjny systemu GLOBALG.A.P.

W dniach 29-30.09.2016 roku w Agrocentrum Sp. z o.o. odbył się audyt certyfikacyjny systemu GLOBALG.A.P., który został przeprowadzony przez jednostkę certyfikującą Control Union. Zakresem systemu zostały objęte wszystkie produkowane mieszanki paszowe w Wytwórni Pasz w Kałęczynie.   W wyniku przeprowadzonego audytu nie stwierdzono niezgodności co oznacza, że wprowadzony System Zarządzania Jakością w firmie w pełni odpowiada wymaganiom normy.   Miło jest nam poinformować, iż

Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach swojej przeglądarki.